sobota, 27 kwietnia 2024 02:57

Co zrobić, żeby sklep internetowy sprzedawał więcej?

Założenie sklepu internetowego może znacznie podnieść wskaźniki sprzedażowe firmy. Niestety, w dzisiejszych czasach świat online jest na tyle rozbudowany, że do potencjalnego klienta dość trudno dotrzeć. Sytuacji nie ułatwia ogromna konkurencja i wiele innych czynników. Z drugiej strony, istnieje kilka sprawdzonych metod, które mogą sprawić, że sklep internetowy zacznie sprzedawać więcej produktów. Jak tego dokonać?
  • 18.11.2022 13:31
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co zrobić, żeby sklep internetowy sprzedawał więcej?

Sprzedaż internetowa a narzędzia UX

Nie da się ukryć, że sprzedaż internetowa wiąże się z wykorzystaniem szeregu cennych narzędzi. Szacuje się, że przeciętnemu użytkownikowi zajmuje zaledwie 20 sekund, by zdecydować, czy to właśnie na danej stronie chce zrobić swoje zakupy. Dlatego też tak ważne jest user experience — interfejs sklepu online musi być dopracowany w każdym szczególe. 

Mowa tutaj o zrobieniu na kliencie jak najlepszego pierwszego wrażenia. Strona sklepu musi być estetyczna, czytelna i przejrzysta. Zbyt dużo informacji może sprawić, że użytkownik poczuje się przytłoczony i zrezygnuje z dalszych zakupów. Interfejs powinien być zatem podzielony na sekcje i wyróżniać się przykuwającymi wzrok grafikami. Niesamowicie istotne jest też odpowiednie zaprojektowanie ścieżki zakupowej. Cały proces tworzenia UX musi być poprzedzony dogłębną analizą potrzeb klienta i dziesiątkami testów. 

Sprzedaż internetowa a ruch na stronie 

Przede wszystkim należy zadbać o wysoką jakość ruchu na stronie internetowej. Niezbędne stanie się wówczas wykorzystanie zaawansowanych narzędzi, takich jak Google Search Console czy Google Analytics. Dokładna analiza pozwoli uzyskać informacje dotyczące pozycjonowania się sklepu w przeglądarkach internetowych. W rezultacie umożliwia to optymalizację poszczególnych działań np. poprzez modyfikację słów kluczowych.

Użytkowników i potencjalnych klientów można ściągnąć na swoją stronę, inwestując w płatne reklamy Google lub te zamieszczane w mediach społecznościowych. Z drugiej strony niezwykle istotny jest też ruch organiczny, który może pochodzić z bloga lub kont na Instagramie, Facebooku czy TikToku. Oczywiście, związana jest z tym odpowiednia strategia marketingowa, choć tworzenie wysokiej jakości contentu z pewnością jest tutaj kwestią pośrednio wpływającą na sprzedaż. 

Narzędzia z zakresu marketing automation

Firmy, które posiadają już ruch w swoim sklepie, ale chcą podnieść wskaźnik sprzedaży, powinny zainteresować się rozwiązaniami z zakresu automatycznego marketingu. Mowa o narzędziach, które pozwalają wysyłać automatyczne maile, newslettery, push-upy lub SMS-y. Taka treść nie jest jednak spamem, lecz specjalnie spersonalizowaną wiadomością, dzięki której klient czuje się zaopiekowany i chętniej przystępuje do realizacji zakupu. 

Co więcej, rozwiązania marketing automation pozwalają firmie zaoszczędzić spore środki finansowe z uwagi na odciążenie działu marketingu z części obowiązków. Obecnie automatyczny marketing jest nieodzowną częścią budowania skutecznych kampanii reklamowych, co przekłada się na generowanie znacznie wyższych przychodów. 

--- Artykuł sponsorowany ---